Du kan t.ex. söka efter designer, färger, modeller osv.:
  • "svart clutch"
  • "michael kors shopper"
  • "axelväska"
  • ...
Kategorier:
Produkter:
visa alla artiklar

fashionette använder både egna och cookies från tredje part för att du ska få bästa möjliga service. Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användningen av cookies Stäng

Service & Trygghet

  • Gratis Standardleverans och retur
  • Standardleverans: Beställningen är framme om 2–3 dagar
  • 30 dagars returrätt
  • Bekväm och säker betalning via Klarna
  • Trustpilot score: 3.8/5

Väskor & accessoarer från Celine

Det hela började med en liten boutique för barnskor i Paris och nuförtiden fortsätter Celine att bevisa sitt franska sinne för mode – denna gången med handväskor. "En hyllning till den moderna kvinnan – en kvinna som arbetar.", så beskriver grundaren sina kollektioner. Celine vill framhäva en karriärkvinnas image och satsar på så vis på en modern look som definitivt passar i vardagen. En gång i tiden var Michael Kors chefredaktör hos Celine, sedan 2008 har Phoebe Philo hand om de nya kollektionernas kreativa design. Men vad har hästar och väskor gemensamt?

Damväskor från Celine – upptäck kultmärket hos fashionette

"Celine who? Den frågan ställs inte längre. I varje vall inte sedan kultdesignern Hedi Slimane tog sig an märket Celine år 2018 och märkets väskor och kläder blev definitiva kultplagg. Inga märken är så populära och kopieras så ofta nuförtiden som det franska märket med huvudkontor i Paris.

Celine-väskor har utvecklats till rena kultobjekt. Det spelar ingen roll om det handlar om Luggage, Trapeze eller Trio Bag – vid första anblicken av den minimalistiska designen slår många fashonistors hjärtan snabbare. Men hur blir man egentligen till ett kultmärke? Phoebe Philos framgångsrecept verkar väldigt lätt. Efter att designern Michael Kors lämnade företaget 2004 gick det inte lika lätt att föra märket tillbaka till den gamla framgången. Försök med andra designers misslyckades. När Phoebe Philo, som redan då hade fått fina lovord för sin insats som kreativ chef hos Chloé, kom till Celine sorterade hon noggrant ut och hjälpte på så vis märket att nå kultstatusen det har idag. Gamla kollektioner liksom produkter som bara hade gett medelmåttig framgång ställdes konsekvent in. Philo koncentrerade sig därefter framför allt på designen av Celine-väskorna, som skulle visa sig bli en banbrytande framgång för märket, och gav märkets helheltskoncept en minimalistisk look som är ytterst älskad av märkets fans än idag."

"Vad har hästar och väskor gemensamt?"

Egentligen inte så mycket, men Celine-handväskorna är ett undantag. De vackra väskornas kännetecken är nämligen det tredelade tränsbettet som en häst annars har i betslet. Med det lyckades Celine få ett genombrott och märket etablerades internationellt. Celine-väskorna fascinerar med sin enkla design och tillverkning av hög kvalitet. Designern vill inte dominera bärarinnas look, utan endast framhäva den. Kvinnor ska i slutändan skina med sin personlighet. Just det förkroppsligar Celine-väskornas rätlinjiga, vuxna stil. Dessa väskor skapades för kvinnor som kan avstå från lekfulla detaljer och mycket krimskrams. Ett självsäkert yttre och en look som inte går att förväxla är garanterat när man är ute med en väska från Celine. Ibland chic, ibland sportig – väskorna passar helt enkelt till allt. Gossip Girl-stjärnan Leighton Meester eller Reese Witherspoon älska Celine-handväskor och bär dem med stolthet på de amerikanska metropolernas gator. Väskor som har tillräckligt med plats och samtidigt är eleganta är svåra att hitta. Celine har ändå gjort det möjligt. Hennes väskor ger utrymme och elegans på samma gång. Alltså, ladys, ta tygeln i handen och snappa åt er er alldeles egna Celine-handväska!

För mer information om våra Celine-väskor kan vår kundservice hjälpa dig på 0800 240 44 30. Upptäck hos Fashionette – Tysklands störta webbutik för designerväskor & -accessoarer – förutom Celine, över 60 andra exklusiva designer som t.ex. Saint Laurent, Rebecca Minkoff, Liebeskind och Loewe.